biasa...sederhana..tapi kekal cantik...."Kesusahan tidak semuanya seksaan dan yang paling pahit itu bukan semuanya racun. Tetapi ada kalanya lebih berguna daripada kesenangan yang terus-menerus"

Saturday, December 17, 2011

takkan berpaling dari-mu

TAKKAN BERPALING DARI-MU

"allah never close a door without opening a window"
setiap makhluk-Nya sentiasa diberi peluang untuk berubah...dimaafkan..memaafkan..sungguh agung kecintaan Tuhan sekalian alam....
Begitu juga dengan cinta...setiap yang terlerai...pasti nanti akan bertaut..itu asasnya pada kata jodoh..berpasang-pasangan..bergandingan..berteman...jodoh tidak perlu begitu gopoh untuk dicari...ia sudah tetap...hanya siapa, masa dan ketikanya saja tidak dituliskan zahir..hidup, jika terlalu mudah...tidak berwarna...hidup, jika tidak berliku...tidak bercorak indah..biarlah apa yang terjadi itu tertulis sebagai takdir..sebagai pelangi pengalaman...jika tidak ada air mata...mana mungkin senyum akan mengiring...begitu juga sebaliknya..sudah di jelaskan wanita itu dijadikan dari tulang rusuk sang pria...siapa gerangannya saja yang dijadikan persoalan...namun bagaimana pula jika jodoh itu sudah tertaut, tapi kemudiannya terlerai...apa maksudnya, wanita itu dijadikan dr tulang rusuk empunya 2 pria atau selebihnya??...wallahualam...ini yang dikatakan qada' & qadar allah..jika kun faya kun seru-Nya...maka jadilah ia..kita sebagai hamba, hanya berdoa yang terbaik...semoga doa kita diangkat dan sampai pada-Nya....amin...

Aku lebih slesa menulis dari hati....aku luah tanpa ingin rasa berhenti..berkongsi itu berbahagi ilmu..tidak semua pendapat kita itu tepat..aku menulis tidak memaksa siapa utntuk mmbaca...cukup rasa tenang itu menjengah..aku lega..kerna aku tau....tanpa perlu menjerit atau berpidato, kata hati sentiasa di dengari Yang Maha  Esa...kadang2 amarah seringkali menyinga setiap kali airmata menyapu pipi..kesal dengan sifat hati yang lemah...namun kemudian, aku ingat...setiap airmata itu mampu menghapus kesedihan serta dosa-dosa yg kecil jika kita pulang padaNya..pulang ke pangkal..pulang ke asal...insyaallah lebih tenang..

Aku jatuh cinta....lagi dan lagi...aku berdoa ini kekal...aku berdoa ini tepat...aku berdoa ini jodoh dari-Nya
Ya Allah, jika dia untukku..maka dekatkanlah hatiku padanya
Namun
Jika dia bukan untukku Ya Allah, jauhkanlah aku darinya
Sungguh aku lemah jika hati teruji lagi
Aku takkan berpaling dari-Mu Ya Allah
Hanya pada-Mu aku memohon setelah semua kudrat aku titpkan dengan usaha

with love,
feyda h. hadi


No comments:

Post a Comment