biasa...sederhana..tapi kekal cantik...."Kesusahan tidak semuanya seksaan dan yang paling pahit itu bukan semuanya racun. Tetapi ada kalanya lebih berguna daripada kesenangan yang terus-menerus"

Friday, November 18, 2011

a come back

byk kali ingin mencoret kisah..cuma tangan malas meluah tika hati sarat muntahkan rasa..
sekian lama hari yang aku lalu...tiap pagi nafas yg mula berhembus lembut, tiap kali itulah aku terus merencana hidup..apa yg bakal dijalani hari ini...esok...dan seterusnya...aku bukan mahu menyerah. tidak ada apa yg terlalu sadis lagi untuk aku melupakan iman dan menjerut nyawa sendiri...itu tidak mungkin bagiku...aku bukanlah hambaNya yang jahil..aku yakin itu..paksi nyawa ku masih lagi bertuhankan Allah. Walau adakalanya, sisi lorong kecil hati pernah meluah sakit dan parah...tapi, aku tau..aku mampu...aku insan yg terpilih untuk melalui liku ujian hidup...aku tidak lemah, insyaallah. pelbagai genre kisah pernah terjadi, tapi itu semua aku sisipkan sebagai pengajaran...sebagai perisai kebal diri untuk melalui apa yg mendatang. Ya benar aku benci pada siapa yg menyakiti aku..tp sebagai insan bernyawa..benci aku tidaklah sampai mengeji apalagi menyimpan dendam untuk dibalas laku pada dia...aku cuma berdoa dia sedar akan perbuatan yg sakit itu..perbuatan yg menghiris itu..aku tidak meminta utk dia melutut mengengsot menyembah kakiku untuk kata maaf...itu tidak perlu...ampun itu bukan kuasa ku..cuma, aku minta..kembalilah ke jalan yg benar..paksi yg 1 dalam hidup...bukan berlandaskan hati semata tanpa bertanya pada akal dan rasa....Ya Allah, hilangkanlah sakit itu untuk selamanya....Hari ini...aku sudah kembali tersenyum seperti sebelumnya. Aku merasa, sisi gembira terbentang luas depan mata...mengapa perlu menoleh ke belakang...? Banyak lagi yg boleh aku perjuangkan. untuk aku...masa depan dunia dan alam yg kekal. Dan aku yakin...senyum ini pun ikhlas...tidak lagi dengan niat ingin bahagiakan mereka yg melihat..aku lega...alhamdulillah..
Hari ini juga aku kembali menulis...kembali meluah rasa...kembali bercinta dengan pena..kembali berkasih dengan 'mesin menulis' ini...aku bahagia begini..tiada kekangan rasa..tiada kongkongan..aku harap kali ini bahagia ini berterusan.yang tidak akan melumpuhkan cinta dan pendirian....biar aku terus meluah begini..biar aku kembali ke dunia ini..byk yg aku ingin sampaikan..banyak ingin aku kongsikan..
alhamdulillah...aku tidak lemah....aku cuma keliru dengan keadaan sebelumnya...bukan menyerah..

with love,
feyda heidi hadi.

No comments:

Post a Comment