biasa...sederhana..tapi kekal cantik...."Kesusahan tidak semuanya seksaan dan yang paling pahit itu bukan semuanya racun. Tetapi ada kalanya lebih berguna daripada kesenangan yang terus-menerus"

Sunday, April 24, 2011

salam..sudah bersawang tebal laman s.e.p.i ni...hmmm nampaknya.memang sepi sesepi namanya. bukan malas mahu mencoret.cuma adakalanya tika idea ligat bercerita tetapi jejari pula kaku mengolah rentak. beberapa hari, minggu dan bulan yang kian hari aku langkah, sememangnya aku rasakan seakan kusam dan sunyi..tiada mentari senyum...tiada pelangi girang...adakalanya cuma kabus, cuma kabur dan malap...ntah dimana prginya rasa suka dan tawa...
sekarang ini..aku ketawanya hanya ada tikanya...kadang2 hanya mampu mengoleskan senyum cuma....ntahlah..kalau hati tidak sudi merekahkan bibir knapa perlu dipaksa bukan...
beberapa detik yang aku tinggalkan..aku seakan kaku dengan banyak berita sadis...terkesan sedikit pada rasa...aku sering blog walking disana sini..kadang2 aku merasa sungguh beban yg nyata dalam fakta pilu yang tertulis di laman2 rakan blog..ada 1 yg begitu terkesan...kisah ttg kehilangan...begitu kuat mereka-mereka ini melalui detik kehilangan...apatah lagi yang tersayang...hilang didepan mata...terkujur terpisah roh dari jasad..Allah itu maha kuasa...setiap yg trjadi ada hikmahnya...
hari ini....aku kehilangan lagi seorang insan dari kelompok keluarga besar ku...Allah menjemputnya awal dari kami2...cuma yang mmbuat aku berasa kurang enak hanya ketiadaan aku bersama kami-kami yang lain itu...aku juga sebahagian daripada kami-kami sekeluarga..cuma penghalang aku adalah jarak semata...sedikit pilu aku rasa..adakalanya aku terasa akan benar2 kesal kerana JAUH...
mungkin keputusan aku utk kembali bersama kami-kami yang lain kali ini tepat...aku rela hilang KAYA....dari aku terus-terusan mendengar khabar hilang satu persatu KELUARGA...
wallahualam......
kepada ibu saudaraku...semoga tenang kau disana...aku titipkan al-fatihah buatmu...bersama kalungan doa kepada Allah moga kau diberkati dah dirahmati..jauhkanlah dirimu dari sebarang seksa...sesungguhnya daripada Allah kita datang...KepadaNya juga kita akan kembali....innalillah wa inna ilaihiraji'un...al-fatihah......

No comments:

Post a Comment