biasa...sederhana..tapi kekal cantik...."Kesusahan tidak semuanya seksaan dan yang paling pahit itu bukan semuanya racun. Tetapi ada kalanya lebih berguna daripada kesenangan yang terus-menerus"

Wednesday, February 16, 2011

d.i.a.m.d.a.l.a.m.k.a.t.a

ya allah..dugaan apakah kali ini..tp aku bersyukur kerana di buka hijabku terhadap penipuan..terhadap dusta yg kian hari sudah lama melingkar dalam hidup. antara aku sedar atau tidak..sahihnya sudah lama aku merasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan perhubungan tanpa noktah ini....kian hari berganti minggu dan bulan..aku sering dilempar amarah, sering menjadi tempat melepaskan geram dan sakit hati...walhal..salahnya aku hanya sekecil zarah cuma..tp berdiam tetap menjadi pilihan..sebab aku tahu..makan, minum, tempat berteduh bahkan kain yang meliputi sempurna tubuh ku dari cerca semua aku mengharapkan belas daripada dia...tp aku lemah..Ya Allah..aku tau..tuhanku sedang berbicara padaku tentang erti tabah dan sabar..

Semalam, kuat hati diketuk dengan rasa curiga..aku turuti. Aku mengumpul kuat, mencari apa sebenarnya sebab dan punca dia berubah. PEREMPUAN. itu puncanya..seorang perempuan (janda) yang berjaya mengetuk pintu hati lelakinya. dan aku? ingin rasanya aku bertanya dimana letaknya aku sekarang? tetapi....lelaki, yang megah dengan ego sendiri mustahil akan mengaku dengan nyata salah yang dicipta..salah yang diakuinya betul..salah yang diakuinya biasa-biasa saja...salah yang diakuinya..tidak ada apa-apa...

Tapi jauh di sudut hati seorang hawa, aku percaya...100% jawapan dari dia itu smuanya dusta dan omong bodoh semata.

aku menunggu pengakhir cerita aku dan dia...kerana hati...memang sudah bernanah dan luka parah kerana DIA!!! Ya Allah...berilah petunjuk kepadaku.....

No comments:

Post a Comment