biasa...sederhana..tapi kekal cantik...."Kesusahan tidak semuanya seksaan dan yang paling pahit itu bukan semuanya racun. Tetapi ada kalanya lebih berguna daripada kesenangan yang terus-menerus"

Wednesday, February 16, 2011

bercerita lagi....lagi...dan LAGI!

aku hanya ingin membebel menghilangkan gusar si hati...untuk menghalau jauh datangnya sayu dan pedih. hari ini aku dihantui dgn rasa HILANG. ya hilang..seperti terjemahan panjang pada kitab kamus. Aku tidak pernah walau sekali meminta agar aku disakiti waima dipagari dengan sejuta rasa sadis. Tapi, tiba-tiba aku diduga dengan guruh serta kilat sabung menyabung di panas terik kehidupan aku. Apa lagi perlu aku omongkan..sedang setiap kata yang tercurah aku luah tanpa keluar dari minda..tetapi hati aku yg sedang berbicara...
semalam, pipi aku basah lagi..mngkin kerana setelah sekian lama hanya terus-terusan tersenyum dan ketawa riang...tapi kali ini aku dihadiahkan dengan sorotan tangis yg pilunya amat tajam. aku takut sekali untuk meluah pada siapa2..apatah lagi pada ibu sendiri mahupun saudara tunggal kandungku...rasa itu ada...cumanya aku hilang berani.
aku akur dengan perjalanan hidup..adakalanya aku diatas..adakalanya aku di bawah....tp ini bukan soal menyesal dgn perjalanan hidup....tapi aku kesal dengan cinta yang singgah...jika aku tau sakitnya separah ini...sudah lama rasanya aku berpaling, malah mengetuk pintu pun aku tidak sudi.
apa yang kamu rasa...JIKA. cinta yang kamu damba milik kamu mutlak itu, terkuak jendela dustanya apabila kamu sedang berkongsi cinta dengan yg lain. sedang..si cinta kamu itu langsung tidak mengaku sma sekali akan prejudisnya dia dalam perhubungan. BODOH bukan?
walhal, segala bukti dan apa saja material jika dibawa ke ruang pengadilan sekalipun dengan GAHnya...kamu menang tanpa perlu berprosiding apa2...
mungkin ini maksudnya tuhan sedang memberitahu yang mana, itu bukan jodoh yang ditetapkan olehNya...ini jodoh yang kita cari dan kita reka tanpa restuNya...
Ya...aku masih lagi berpijak di bumi nyata...ada rasa bahagia dan duka....mungkin dikala bahagia itu...aku terus lupa padaNya....dan disaat ini...aku kesal...dan aku mahu terus menitip cinta hanya padaNya...soal jodoh.....aku yakin..Dia sudah menetapkannya di 'luh mahfuz'....siapa..bila..bagaimana dan dimana itu saja soal yang tinggal....Ya Allah...bantulah hambaMu ini mengubati perit luka pada hati...pda rasa yang tidak menentu...pada parut yang bernanah kembali ini Ya Allah...aku mohon padaMu...kerna hanya Engkau yang memahami disaat ini......akan ku akhiri semuanya..jika ini yang sudah tertulis...hidupku hanya untuk Allah penciptaku...bukan untuk dia...bukan perlu aku sadiskan hidupku kerna cinta yang tiada benarnya......

No comments:

Post a Comment